Publicat el Feu un comentari

Aprenem creant jocs de taula i explorant Canva al Senior Lab.

Aquestes setmanes, al Senior Lab, ens hem posat mans a l’obra amb una activitat molt especial: crear jocs de taula. Sabem com d’important és el joc en l’aprenentatge, així que vam llançar la proposta de crear aquest jocs de taula amb plantilles de Canva, per continuar practicant aquesta tecnologìa però aplicant-ho a alguna cosa pràctica i creativa com la creació de jocs. Aquest tipus d’aprenentatge es basa en la gamificació.

Al principi, hi havia una mica de confusió sobre què s’esperava, però a poc a poc, en entendre la dinàmica, els seniors es van organitzar en grups i es van llançar a l’aventura de crear!

Primer vam definir les bases per dissenyar un bon joc:

  • De quin tema tractarà?

  • Quantes persones podran jugar?

  • Què faran durant la partida?

  • Què aprendran mentre juguen?

  • Com es guanya o es perd?

Mamen, Pilar, Rosa, han creat un joc sobre els monuments històrics de Cornellà, Montse, Maria i Luis, estan treballant en un joc centrat a conèixer les persones,
Jaime, Simona i Concepción estan treballant en una proposta enfocada a la cerca de Google i com buscar informació a internet de forma segura.
Carlos i Eus es van inspirar en els jocs d’atzar, creant dues propostes noves del tradicional joc de l’escala, Genoveva i Josep treballaran a la memòria històrica de Cornellà.

Nino per la seva banda està treballant en un projecte de formació en tecnologies avançades, per així trencar la bretxa i la pobresa digital.

A més, vam comprar materials físics com fitxes, cartolines i daus perquè els seniors poguessin portar les seves idees al següent nivell. L’activitat està sent molt entretinguda, i mentre dissenyem jocs anem aprenent més funcionalitats del Canva.

Jaime, per exemple, s’ha convertit en tot un expert: va aprendre a crear avatars amb intel·ligència artificial i fins i tot va fer una presentació amb Vidnoz Ai, utilitzant avatars dissenyats per ell mateix. Això va despertar la curiositat de tothom, així que ens vam prendre un moment per practicar junts com crear avatars, descarregar-los i pujar-los a Canva per integrar-los als nostres dissenys.

La classe també va ser una oportunitat per reflexionar sobre les noves amenaces digitals relacionades amb la intel·ligència artificial, com les estafes d’usurpació d’identitat mitjançant la clonació de veu.

En definitiva, han estat unes sessions instructives i divertides, on no només hem après a crear jocs, sinó també a moure’ns amb més seguretat per internet, utilitzant eines com Drive, Canva, el correu electrònic i aplicacions d’IA.

Cada dia aprenem alguna cosa nova, i el millor de tot és que ho fem junts, compartint coneixements i gaudint del procés. Estem desitjant veure com evolucionen aquests jocs en les properes setmanes!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *