Entrades

2930
Un projecte Living Lab per a Seniors en la Societat del Coneixement

CODICS QR – JUNY

Nova sortida amb un nou grup per a realitzar el recorregut dels Codis Qr.
Va ser un dia fantàstic, segons els participants i jo els crec. Fins i tot els més reticents es van sorprendre amb aquesta nova forma de conèixer la història de dos barris emblemàtics de Barcelona com són el Call i el Barri Gòtic.
Arrencant des de la Plaça de Catalunya com punt de trobada, vam baixar per Portal de l’Angel, Plaça Nova, Temple de Hercules, Carrer Freneria, Carrer Llibreteria i Baixada del Carrer Llibreteria.
Esmorzem en Caelum com ja tenim costum, santuari de pastissos, pastissets, tes i cafés.
Un cop hem degustat aquesta selecció anem cap a la Sinagoga Major per escoltar els relats de un temps passat tan important com interessant de la nostra historia, .
En acabat vam continuar recorregut per el Call, els seus carrerons carregats de llegats, de veus, de historia, carrerons estrets per els que es un encant passejar i dels que no em canso mai.
Com a novetat en aquesta sortida vam visitar el museu MUHBA EL CALL, ja que va coincidir que la sortida era en dimecres.
Es un museu petit, que recull una petita part del llegat de la comunitat jueva, situada on es trobava la casa de Yusef Bonhiac, teixidor de vels.
Els carrers del Call Jueu: Fruiteria, del Call, Marlet, Sant Sever, Sant Honorat, Baixada de Santa Eulàlia, Sant Domenec i les quatre cantonades on conflueixen els carrers: Banys Nous, Boqueria, Avinyó i Call, on naixia el Call Petit.
I sobretot no podíem deixar-nos la plaça de Sant Felip Neri, clar exponent de la crueltat de les guerres.
Repetim recorregut fora del trajecte dels QR, entrant per el carrer Argenteria , vam anar al Born, ens vam aturar a veure la botiga de botifarres i sobrassades tot just abans del Fossar de les Moreres, visita obligada a la botiga Casa Perris – Plaça Comercial, i tornada per anar a la botiga Casa Gispert al carrer Sombrerers.
Com ja tenim per costum a l’hora de dinar vam parlar sobre la sortida, el que havíem visitat, llocs nous… en fi una valoració global de la sortida.
Vam visitar, també com a visita obligada La Carmela de l’artista Jaume Plensa i de tornada i per agafar el metro vam aturar-nos a prendre una xocolata a Casa Ametller.
Dia calorós i ben aprofitat, ens acomiadem fins la propera.