Publicat el Feu un comentari

Compte amb el Phishing: Ho vivim en primera persona al Senior Lab

Avui, al Senior Lab, ens hem endinsat en el món del Phishing. Saps què és? És aquell engany a internet que intenta colar-se a la teva vida fent-se passar per algú de confiança per robar-te informació personal. Per entendre-ho millor, hem decidit recrear un cas real.

La sessió ha començat amb una dinàmica molt especial: cada grup ha representat una situació típica d’estafa a internet. Uns feien de víctimes i d’altres… de ciberdelinqüents. Al final, no només hem rigut amb les actuacions (hi ha hagut moments dignes de teatre!), sinó que també hem obert un debat molt interessant.

Hem parlat dels diferents tipus d’estafes que estan passant actualment a la xarxa i, sobretot, de com podem protegir-nos. La privacitat de les nostres dades, les claus per navegar amb seguretat i aquelles petites rutines digitals que poden evitar grans ensurts. Al final de la sessió, he compartit amb elles un glossari de ciberseguretat de l’INCIBE perquè tinguin tota aquesta informació a mà.

Ha estat una sessió divertida, però també molt reveladora. Ens enduem moltes idees clares per estar més protegits en el món digital. Perquè, com sempre diem, més val prevenir que curar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *